Jeugd

Wil je leren schaken? Of kun je al schaken? Bij Schaakvereniging Voorburg op vrijdagavond is er schaken voor de jeugd .

In Wijkcentrum Essesteijn wordt van 18:45 tot 19:45 uur door schaakmeesters Wouter, Oscar, Behzad, Konstantin en Jan les gegeven aan beginnende schakers (stap 1 en stap 2).

In de Van de Wateringelaan 118 in Voorburg wordt van 19:00 tot 20:00 uur door schaakmeesters Adrey les gegeven aan schakers in stap 2.

Van 20:15 tot 21:30 wordt er i de van de Wateringelaan 118 door Adrey, Philip en Jan les gegeven aan de gevorderden  (stap 2 en hoger). Zij maken o.a. gebruik van de internationaal en nationaal erkende stappenmethode. Tevens speelt de jeugd partijtjes tegen elkaar.

Leren schaken is al mogelijk van zes jaar. Leren schaken heeft vele voordelen in het verdere leven. Schaken heeft een positieve invloed op rekenen en taalvaardigheden. Kinderen leren makkelijker patronen te herkennen, analyseren, te plannen en met tijdsdruk om te gaan.

Bij Schaakvereniging Voorburg blijven jongeren bij de jeugd spelen tot een leeftijd van ongeveer 14 jaar. Als een jeugdschaker zich sneller dan gemiddeld ontwikkelt, dan kan er vanaf een leeftijd van 11 of 12 jaar bij de senioren worden gespeeld.

Momenteel is er een wachtlijst voor de lessen van de jeugd. Wilt u uw zoon/dochter aanmelden voor de wachtlijst? Via onderstaande link kunt u uw kind aanmelden voor de wachtlijst.

Wanneer er plaatsen vrijkomen in een groep, kunnen wij kijken of uw zoon/dochter hierin past qua leeftijd en niveau.

Afmelden

Via de onderstaande link waarmee de ouders hun kind kunnen afmelden voor de schaakles, bij ziekte, andere verplichtingen etc. Het formulier brengt de trainer op de hoogte.

Jeugdleider Wouter Doorn

Tel. 06-37542557, e-mail: jeugd@schaakverenigingvoorburg.nl