In Memoriam:Joop van Duijne

Op dinsdag 19 november is ons gewaardeerde lid Joop van Duijne overleden. Joop is 89 jaar geworden. We wisten dat Joop erg ziek was. Toch komt zijn overlijden nog onverwacht. Ondanks zijn ziekte bleef hij de schaakavonden bezoeken wanneer dat mogelijk was. Altijd was hij dan dezelfde montere en optimistische Joop.

Joop is 5 Jaar lid geweest van de Schaakvereniging Voorburg. Op de eerste avond werd hij per ongeluk tegen de clubkampioen ingedeeld. Hij liet zich hierdoor niet afschrikken en is altijd blijven komen schaken. Hij was als schaker een taaie tegenstander en een volhouder. Schaken was zijn lust en zijn leven. Op een avond moest hij per ambulance worden afgevoerd. De volgende ochtend was hij weer opgeknapt en vroeg hij wanneer de afgebroken partij uitgespeeld kon worden. Wij herinneren Joop niet alleen als schaker, maar vooral als een vriendelijke en vrolijke man. We zullen zijn enthousiasme en gedrevenheid missen.