Internettoernooi 30-11-2021

Het internettoernooi van 30 november van de leden van Schaakvereniging Voorburg is een prooi geworden voor Hans Mes. Hij wist al zijn drie partijen te winnen. Martin Melllens werd met een half punt achterstand tweede. Verrassende nummer drie was Marcel Wouters.

Twaalf spelers speelden elk drie partijen. Per partij had elke speler 15 minuten bedenktijd. Er werd gespeeld volgens een zogenoemd Zwiters systeem, wat inhoudt dat je speelt tegen iemand met ongeveer evenveel punten. Toevallig hadden in de voorlaatste ronde slechts twee spelers alle partijen gewonnen, zodat er sprake was van een heuse finale. Hans Mes had in zijn partij tegen Bart Kroon de sterkst zenuwen en wist het toernooi te winnen. Bart werd vierde.

Diit soort toernooien vervangt voorlopig de reguliere speelavond. Door de aangescherpte coronaregels kan niet meer fysiek in clubverband worden geschaakt en zijn we aangewezen op internet. Het is even wennen, maar het schaakplezier is er niet minder om. Na afloop wordt via de chat evenveel commentaar geleverd als normaal gesproken aan de bar. Komt allen de komende weken.

De volledige stand is via deze link te vinden https://www.chess.com/play/tournament/2763352