Schaakvereniging Voorburg start met jeugdschaak

Wil je leren schaken? Of kun je al schaken, Schaakvereniging Voorburg start op vrijdagavond 4 maart 2016 met schaken voor de jeugd . In Wijkcentrum Essesteijn zal van 18:30 tot 19:45 uur door schaakmeesters Ike Tjin a Lien en Jan Nienhuis les worden gegeven. Zij maken gebruik van de internationaal en nationaal erkende stappenmethode. Tevens zal de jeugd partijtjes tegen elkaar spelen.

Leren schaken is al mogelijk van zes jaar. Leren schaken heeft vele voordelen in het verdere leven. Schaken heeft een positieve invloed op rekenen en taalvaardigheden. Kinderen leren makkelijker patronen te herkennen, analyseren, te plannen en met tijdsdruk om te gaan.

Bij Schaakvereniging Voorburg blijven jongeren bij de jeugd spelen tot een leeftijd van ongeveer 14 jaar. Als een jeugdschaker zich sneller dan gemiddeld ontwikkelt, dan kan er vanaf een leeftijd van 11 of 12 jaar bij de senioren worden gespeeld.

Kosten inclusief contributie, lesgeld, werkboek van maart t/m juni 2016 : € 49,50.

Ouders kunnen hun kind aanmelden bij Ike Tjin A Lien via mailadres itjinalien@yahoo.com. Graag vermelden in welke groep uw kind zit, de leeftijd en of uw kind al enige schaakervaring heeft. Voor verdere vragen kunt u ook telefonisch contact opnemen met Ike Tjin a Lien via telefoonnummer 06-48201740.

Foto: ® 2016 adreycalje.nl