Toernooien

Vind je het leuk om een keer mee te doen met een toernooi?
Ike heeft aangegeven wat leuke toernooien zijn om op de agenda te plaatsen. Zijn informatie over diverse toernooien vind je hieronder:

Zowel op de website van de Haagse Schaak Bond als die van de KNSB  ( via  http://www.schaken.nl  ) struin ik regelmatig toernooien af om aan mee te doen en bij de jeugdtoernooi waar ik met mijn jeugdpupillen aan mee doe. De toernooien die je hieronder leest, zijn dus wel een persoonlijke voorkeur van mij zelf.

JEUGD

26 maart Grand Prix Schaakmat Westland in Naaldwijk
9 april J.de Kluyver jeugdtoernooi in Spijkenisse
30 april Grand Prix DSC in Delft

SENIOREN

26 maart Open HSB kampioenschap voor clubteams in Delft. Hier kunnen 1 of meerdere teams van SV Voorburg aan mee doen. Wellicht leuk om gecombineerde teams te maken (jeugd/senioren) Wij zullen geen kampioen worden, maar het is wel een leuk en leerzaam toernooi. Zeker met het speeltempo van 3 minuten + 2 seconden per zet. Snelschaken dus.

9 april Schaken aan de Kust in Wassenaar. Dit is een toernooi wat niet door een schaakvereniging wordt georganiseerd, maar door een liefhebber. Ik heb daar vorig jaar voor het eerst met veel plezier aan mee gedaan. Samen met wat jeugd die bij mij traint. Nu hebben zij de formule aangepast door er een lunch en diner aan toe te voegen. Het is een Rapid toernooi ( 15 minuten per partij). Gezellig en leuk.

14 mei Rapid voor teams bij schaakvereniging Haeghe Ooievaar in Den Haag. Zowel clubteams als vriendenteams kunnen aan dit gezellige teamtoernooi mee doen. Ook dit is een Rapid toernooi ( 15 minuten per partij per persoon) In het verleden heb ik hier ook met een jeugdteam aan mee gedaan. Dit jaar ga ik kijken om met een vriendenteam uit te komen ( d.w.z. ik met wat jeugdspelers die geen lid zijn van een club)

15 mei Philidor Open Rapid in Leiden. Wordt georganiseerd door schaakvereniging Philidor.

27 mei Open Kampioenschap in Utrecht. Dit weekendtoernooi wordt georganiseerd door schaakvereniging Paul Keres. Weekendtoernooien kenmerken zich door meerdere ronden ( in de regel 6 ) verdeeld over 3 dagen. Startend op de vrijdagavond. Weekendtoernooien worden verspreid over het hele land en soms is dus een overnachting in de speelplaats noodzakelijk. Ik heb mij hiervoor al aangemeld.

3 juni – 6 juni BPB Limburg Open. Een meerdaags toernooi waar overnachten noodzakelijk is. Een bijzonder groot opgezet toernooi waar vele internationale en nationale toppers op afkomen. Inclusief de Nederlandse topjeugd. Ik doe hier al jaren aan mee, samen met mijn zoon. Leuk en gezellig.

Voor alle toepassingen momenteel wel: heel snel aanmelden. Iedereen wil graag weer schaken en lopen de inschrijvingen snel vol. Aanstaande weekend bijvoorbeeld doe ik mee aan het Noteboom-weekendtoernooi in Leiden. Ik schreef mij in de nacht hiervoor in, zodra het inschrijfformulier op de website stond. De volgende avond was het toernooi al vol.