Debuut in de JCC met drie-tal

Afgelopen zaterdag werd het startsein gegeven voor de Jeugd Club Competitie in de leeftijdcategorie A,B en D. Voor het eerst in onze clubgeschiedenis doen twee teams hieraan mee. Een D-team (t/m 12 jaar) en een E-team ( t/m 10 jaar). Viertallen van schaakverenigingen uit de regio Den Haag en Rotterdam spelen dan tegen elkaar om 1 plaats in de Landelijke Meesterklasse die in het najaar van 2017 gespeeld wordt. Landelijk betekent dan dat je uitkomt tegen schaakverenigingen uit heel Nederland. Vaak kom je dan ook de topjeugd hier tegen. Uiteraard levert dat een leuke ervaring op.

Maar dan moet je je wel kunnen plaatsen. Helaas is dat ons team niet gelukt. Maar dat lag zeker niet aan de inzet van de jonge Meesters Timo, Jochem en Julius. Een goed oplettende lezer zal nu roepen : he, ik zie maar 3 in plaats van 4 namen. Ja, dat klopt want kopman Meester Mees zei vrijdagavond af en van Meester Benji hebben wij helemaal niets gehoord. Dikke pech dus voor de overgebleven Meesters die het met zijn drieeen mocht gaan proberen.

Zij vochten voor ieder veld op het bord maar konden het niet bolwerken. Je staat iedere wedstrijd al met 1-0 achter en dat is lastig spelen. De jonge Meesters lieten goed spel zien, maar kwamen in het (verre) middenspel toch nog iets te kort. Volgend jaar nieuwe kansen en blijf zo doorgaan.

Ons E-team komt a.s. zaterdag aan de beurt. Ben benieuwd.