Jonge Schaak Meesters boeken vooruitgang

Zondag 20 november stond alweer de derde Grand Prix van dit seizoen op het programma. Gast-vereniging was dit keer svBotwinnik in Zoetermeer. Nu niet in hun speelzaal 2bhome maar in het vlakbij gelegen schoolgebouw Stella Nova College. Deze locatie is geschikter om de vele deelnemende jeugdspelers te ontvangen. In deze editie deden maar liefst 16 Voorburgse Meesters mee.

Bij de vorige Grand Prix’s werden er aardig wat bekers mee naar huis genomen. Zou het deze keer ook lukken, want prijzen winnen smaakt natuurlijk naar meer ! Ik kon er zelf niet bij zijn want speelde een toernooi in Den Haag. Dat vond ik wel jammer, zeker nu ik de uitslagen heb gezien.

En nee, er werden niet zoveel prijzen gewonnen als de vorige keer. Maar jullie laten wel zien allemaal vooruit te gaan. Want bij elke winst kom je bij de volgende Grand Prix in hogere groepen te spelen. Met daarin weer betere en sterkere spelers. Dus een dikke pluim voor jullie prestaties.

Tim (groep 1) , Mees, Jochem, Stijn (allen in groep 4), Simon en Julius (groep 6), Storm (groep 9), Ian (groep 11), Noel (groep 13) speelden allen in hogere groepen dan de vorige Grand Prix. Dit keer niet in de prijzen maar dat komt vanzelf wel weer als jullie je zo blijven door ontwikkelen.

Degenen die goed hebben opgelet, merken op dat enkele Meesters nog niet zijn genoemd. Dat klopt, want deze Meesters vielen wel in de prijzen. Allereerst Wessel die dit seizoen echt lekker bezig is. In groep 8 werd hij “gewoon”weer eerste !!! Proficiat Wessel, heel goed gedaan.

Onze benjaminnen David en Ching Sui zijn eveneens bezig aan een goed seizoen. Onlangs plaatsten beiden zich voor de regionale finale categorie D. Nu wonnen zij goud in groep 11 (David) en groep 12 (Ching Sui). Proficiat heertjes !!

Meester George (groep 20) en Meester Bilal (groep 22) behaalden een mooie 2e plaats. Meester Gijs , onze 3e benjamin die mee deed, werd 3e in groep 21. Proficiat alle drie !! Tot slot onze nieuwste aanwinst Meester Timo. Zijn allereerste wedstrijd en toernooi in groep 24. Nerveus ? Spanning ? Nee, gewoon lekker spelen en dan wordt deze jongeman ook nog 1e. Geweldig.

Jullie zijn allen goed bezig met deze sport. Veel wedstrijden spelen is goed om beter te worden. De komende maanden staan er weer wat leuke wedstrijden op het programma. Onder andere het Scholierenkampioenschap voor basisscholen groepen 3 t/m 8 op 18 december. En in de kerstvakantie op 28 en 29 december het Haagse Jeugd Weekend Toernooi. Doe mee en schrijf je bij mij in.