Schakende meesters vullen prijzenkast bij 2e Grand Prix

Na het succesvolle optreden van onze jeugdteams bij de Groene Hart Cup kon jullie onvermoeibare (ahum) trainer weer gaan kijken bij de 2e jeugd grand prix van dit seizoen. Plaats van handeling was dit keer bij gastvereniging SHTV in Den Haag.Maar liefst 10 jonge Meesters deden mee. Van wie er 5 ook vrijdag al hadden mee gespeeld. En jawel, hoe mee je schaakt , des te beter je wordt.

Maar er waren ook een paar Meesters bij , die voor het eerst aan een toernooi deelnamen. Ik noem hier dan de Meesters Benji , Bilal , Hendrik en onze jongste Gijs. Hoewel ik niet alle wedstrijden van dicht bij kon volgen, heb ik wel gezien dat iedereen met veel plezier aan het schaken was. Aan het einde van de dag konden wij weer de balans gaan opmaken.

Alle jonge Meesters hebben laten zien dat zij voor uit gaan en goed hebben opgelet bij de lessen. Dat zie je dan ook in het resultaat. Want alle Meesters hebben wel 1 of meerdere partijen gewonnen !! En dat is een felicitatie aan jullie waard. Maar de feestvreugde wordt nog groter als wij zien dat er ook Meester zijn die in de prijzen zijn gevallen !!!

Allereerst de broederstrijd van twee clubgenoten : Jochem en Julius. Zij streden in hun groep samen om de 1e plaats die uiteindelijk naar Meester Jochem ging. Meester Julius pakte de 2e prijs. Meester Wessel heeft kennelijk serieuze plannen voor dit seizoen want hij pakte voor de tweede keer een 1e plaats in zijn groep. Proficiat !!!

Onze benjamin Ching Sui kijkt je altijd vrolijk en lachend aan. Om vervolgens met dezelfde glimlach op het schaakbord jouw stukken te verschalken. Uiteraard kan hij echt wel schaken en veroverde een mooie 2e plaats.

Onze twee nieuwste Meesters konden zich geen betere start wensen. Beiden werden 1e in hun groep. Benji begon met een bye in de 1e ronde. Maar won vervolgens bijna alle wedstrijden en gunde slechts eenmaal een tegenstander remise.

Meester Bilal was in een groep geplaatst met een jonge vrouwelijke meester. Dat was toevallig ook een nichtje van hem. In de onderlinge confrontatie werd op het scherpst van de snede geschaakt. Cadeautjes werden er niet gegeven. Dit was “serious business ” . Bilal besliste de wedstrijd nipt in zijn voordeel. Daarmee behaalde hij een fraaie 3e plaats.

Ik heb weer genoten van jullie enthousiasme en spel. Ga zo vooral door want dan wordt het een heel leuk seizoen. Op naar de volgende Grand Prix op 20 november bij sv Botwinnik in Zoetermeer.

Komende week ( in de herfstvakantie) doen Meester Jie-Ren en ik mee aan de Haarlemse Meesters Open. Dit is een toernooi van 15 oktober t/m 23 oktober. Wij zullen verslag doen van onze wedstrijden.

tot vrijdag,

Ike