5e ronde Groene Hart Cup

Op vrijdag 10 maart werd de 5e ronde van de Groene Hart Cup gespeeld. Team 1 mocht naar Schiedam, team 2 en 3 naar Rotterdam/Barendrecht. Met 1 late afmelding in team 3 vertrokken de teams om 17.45 uur naar de plaatsen van bestemming.

Team 1 was compleet en trad aan in poule 2. Ik was benieuwd of zij dit keer in staat zouden zijn om naar poule 1 te promoveren. In de 1e wedstrijd konden zij direct aan de bak tegen het sterke Klim Op 2. Hoewel kopman Jie-Ren zijn partij won en zijn kompanen felle strijd voerden aan de overige borden, werd uiteindelijk met 3-1 verloren. Kansen op promotie konden ook direct de prullenmand in. Jammer, maar wij komen net nog wat tekort. In de 2e ronde verloor onze kopman door een (gelukkig zeldzame) fout waardoor een gelijkspel teniet werd gedaan. ( weer 3-1 verlies). De slot ronde leverde een fraaie 3-1 overwinning op en de broodnodige punten voor handhaving in poule 2.

Team 2 was ingedeeld in poule 3B en het zou hier zeer spannend worden. De Meesters hadden er zin in want starten met een mooie 3-1 overwinning. Timo Bol viel in en deed dat uitstekend door in deze wedstrijd het winnende punt te scoren. In de 2e ronde werd een gelijkspel gespeeld maar alle kansen waren nog open voor een promotie. In de slotronde zou de beslissing vallen. Luuk aan bord 1 speelde remise, Storm verloor en David won zijn partij. Wat zou Timo gaan doen ? Hij won en bracht zo het beslissende punt binnen. En team 2 promoveert naar poule 2. Proficiat heren !!!

Team 3 had het op voorhand zwaar. Omdat op het laatste moment Meester Wessel zich afmeldde, kon de jeugdleider (of in dit geval lijder) geen vervanging meer regelen. En dat betekent dan dat het team op voorhand al met 1-0 achterstaat. Maar deze Meester van svVoorburg laten zien dat zij niet zomaar te verslaan zijn. In de 1e ronde verliezen zij weliswaar met 3-1 maar dat ging zeker niet zonder slag of stoot. En je kon merken dat deze Meesters punten wilden halen. In de 2e ronde een fraai gelijkspel en dat met een 1-0 achterstand. Het beste bewaarden zij voor de slotronde. Want met de 1-0 achterstand werd alsnog een overwinning gehaald. Hulde voor dit team dat met 3 spelers toch 3 matchpunten wist binnen te halen en op een fraaie 2e plaats in de poule eindigde.

Op 31 maart is de voorlaatste ronde. Dan zijn wij gastheer en hoop ik dat alle teams thuis zullen spelen.