6e Grand Prix bij Haeghe Ooievaar

Het was een goed bezette schaakagenda dit weekeinde. Na het jeugdtoernooi in Spijkenisse (zaterdag), konden zondag de schaakstukken opgesteld worden bij de 6e Haagse jeugdgrandprix bij Haeghe Ooievaar. Dit keer gaven 6 andere Voorburgse Meesters acte de presence.

Het is goed te om te zien dat alle jonge Meesters vooruit gang boeken. Dat merk je zeker bij de resultaten bij de Grand Prix wedstrijden. Meester Tim speelt inmiddels in groep 2 en hij bemerkt zelf ook wel dat op de weg omhoog er steeds zwaardere tegenstanders aan het bord verschijnen. Die nog net iets te sterk zijn. Hij wordt 4 in zijn groep.

Meester David maakt dit seizoen grote stappen. Deze keer speelde hij (al) in groep 4. En ook hij ondervindt steeds meer tegenstand. Goed voor zijn schaakontwikkeling natuurlijk. David wordt 5e. Misschien voor hemzelf wat teleurstellend maar gezien zijn leeftijd al een mooi resultaat.

Meester Luuk deed, sinds lange tijd, weer eens mee. Hij kan goed schaken maar zou, wat mij betreft , wel wat meer wedstrijden mogen spelen. Luuk deed mee in groep 5 en liet zien waarom ik dit vind. Hij werd heel fraai 2e in zijn groep.

Meester Simon had , denk ik, een klein dipje in zijn schaakresultaten. Zijn jeugdrating ging omlaag (iets wat bij jeugdspelers logisch is) maar zal na dit resultaat wel weer wat gaan stijgen. In groep 10 behaalde hij een mooie 2e plaats. Is de weg omhoog weer gevonden, Simon ?

Meester George, die ook wel wat meer wedstrijden zou mogen spelen, kwam uit in groep 11. Hij had er duidelijk zin in. Aan het einde van de middag stond hij “gewoon” bovenaan. Met een mooie beker keerde hij weer huiswaarts.

Meester Ian zat deze keer in dezelfde groep als clubgenoot George. En hoewel Ian prima speelde,, viel hij deze keer net buiten de prijzen. Een 4e plaats voor hem.