Grand Prix opening succesvol

Afgelopen zondag 23 september vond de seizoensopening van de nieuwe Grand Prixcyclus plaats in sporthal de Kameleon in Den Haag. Traditioneel was de gastheer de Haagse Schaak Bond zelf. En wat een start : maar liefst 138 !!! schakers uit de gehele Haagse regio deden mee. En hoewel het buiten de gehele dag regende, hadden de kinderen binnen veel plezier bij het schaken en leek het alsof de zon binnen wel scheen.

Van onze vereniging deden deze editie 11 jonge schakers mee. Schaakplezier staat uiteraard voorop maar af en toe een prijs winnen is natuurlijk ook heel leuk. Bij dit toernooi mochten 6 jeugdleden een prijs in ontvangst nemen : David ( 2e in groep B) , Prajit ( 1e in groep C ) , Laura ( 1e in groep F ) , Noor ( 3e in groep 2 ) , Thomas ( 2e in groep 7 ) ,Tom ( 2e in groep 14 ). Julius , Emma , Prayan , Louise en Sarah hebben leuke wedstrijden gespeeld maar vielen ( net ) niet in de prijzen. Misschien de volgende keer. Sarah, Prayan en Tom deden zelfs voor het eerst mee.

Graag wil ik tot slot nog een woord van dank uitspreken namens onze vereniging aan alle vrijwilligers die dit toernooi tot een geweldig succes hebben gemaakt. Het belooft zo een heel mooi schaakseizoen te worden. Op naar het volgende Grand Prix toernooi !!!

Ike Tjin A Lien

jeugdleider