Groene Hart Cup : Voorburgse teams landen op hun plek

Afgelopen vrijdag werd de 4e ronde van de Ron de Jonge Groene Hart Cup gespeeld. Aan deze gezellige jeugdclubcompetitie doen voor het eerst dit jaar 3 Voorburgse teams mee. Voor alle spelers een eerste ervaring met wedstrijden spelen tegen andere verenigingen op een andere locatie. En het gaat ook nog om punten.

Er zijn 4 poules waarin elke ronde teams kunnen promoveren en degraderen. Na 6 ronden volgt er een eindklassement die weer bepalend is voor de finale op zondag 14 mei. Daar worden de uiteindelijke prijzen verdeeld. Hoe vergaat het onze teams tot nu toe ?

Wel , om te beginnen brak bij mij vrijdag enige paniek uit. Er kwamen eerst 2 afmeldingen binnen van het 3e team. Vervolgens ging ik rondbellen om vervangers te zoeken. En dat lukte , ondanks de zeer korte tijd waarin de ouders moesten besliissen, wonderwel. Dacht ik alles in orde te hebben, kwam er kort voor de verzameltijd nog 1 afmelding binnen voor het 3e team. Zo snel vervanging regelen , lukt mij niet meer. Wat een pech voor het 3e, maar beterschap voor alle zieke spelers. Zij vragen niet om even ziek te worden. Ik hoop dat zij snel zullen opknappen en wij hen weer op de club kunnen zien spelen. Ook alle lof voor de invallers en hun ouders die op zo’m korte termijn het toch mogelijk hebben gemaakt dat wij konden afreizen.

Dan de wedstrijden. Het 3e team was met 1 speler minder en dan speel je elke wedstrijden met een 1-0 achterstand. En hoewel Ching Sui en invallers Timo en Gijs er alles aan deden, konden zij niet voorkomen dat zij op de laatste plaats eindigden. Daarmee degraderen zij naar poule 4. Een extra hulde voor invaller Gijs. De jongste van het team , vocht als een leeuw en was 2x als laatste !! klaar met zijn wedstrijden. Ik zag hem met plezier spelen en dat bracht mij als toeschouwer ook veel vreugde.

Het 2e team speelde in poule 4. Daar horen zij eigenlijk niet thuis en was de opdracht ; promoveren En dat deden zij dan ook. Met het volle pond ( 9 matchpunten) werden zij op straatlengte voorsprong 1e in de poule. Volgende keer in poule 3 waarin zij, denk ik, qua speelsterkte ook wel thuis horen. Proficiat jonge Meesters met julllie verdiende overwinning.

Het 1e team speelde in de andere poule 3. Qua speelsterkte horen zij in poule 2 thuis. Dus ook voor hen gold : promoveren. Dit keer was Jie-Ren er wel bij en dat scheelt natuurlijk wel. Samen met CSV eindigde zij bovenaan. Op basis van meer bordpunten werd Voorburg 1 eerste in de poule.

Zo staan op dit moment alle 3 de teams in elk geval op de plaats waarin ik hen op voorhand ook op had ingeschat. Op vrijdag 10 maart wordt de 5e ronde gespeeld. Ben benieuwd of wij nog voor een verassing(en) kunnen gaan zorgen.

Overigens zijn wij op vrijdag 31 maart, als de 6e ronde word gespeeld, gastheer. Het zou leuk zijn als ouders en andere spelers, dan komen kijken.