Meester David, Meester Ching Sui en Meester Laura

Een trotse jeugdleider is nu dus bezig dit artikel te schrijven. Gisteren, op zondag 2 april 2017, speelden de 3 bovengenoemde jonge Meesters hun Persoonlijk Kampioenschap FGH bij DSC in Delft. Er waren tickets voor het Nederlands Kampioenschap te verdienen. Meester David en Meester Laura speelden in categorie G met 5 deelnemers. Meester Ching Sui in categorie H met 11 deelnemers. Het zou zeker in categorie H een zeer spannende strijd worden.

David en Laura mochten in ronde 2 tegen elkaar. Het werd een spannende strijd waarbij over en weer de nodige kansen op voordeel en winst werden gemist. Uiteindelijk zag David ineens een zet die tot mat in twee leidde en won. De ronde daarna mocht hij tegen de koploper en dat zou m.i. ook de wedstrijd kunnen worden voor de eindoverwinning. Dat bleek achteraf ook zo te zijn. Ook hier een spannende wedstrijd die David op enig moment in zijn voordeel had kunnen beslissen. Maar hij speelt af en toe iets te snel en dan kun je dingen over het hoofd zien. Hij verloor helaas. Maar dat was ook zijn enige verliespartij en David eindigde als tweede in zijn poule. En dat leverde David een NK-ticket op !!!

In poule H speelde Ching Sui. Hij verloor onnodig in de 1e ronde door te snel spelen. Kennelijk was dat een soort van wake-upcall want daarna werden er geen cadeaus meer gegeven. In de achtervolging op de koploper eindigde hij op een gedeeld 1e plaats. Een barrage van 2 partijen zou beslissen wie naar het NK mocht. Ching Sui was uiterst geconcentreerd en won gedecideerd beide partijen. Ook hij gaat naar het komende NK !!!!

Nu, in het 1e seizoen van onze jeugdafdeling , hebben wij met onze 3 benjaminnen, al drie NK deelnemers !!!

Als eerste Meester Laura (meisjescategorie) en daar komen nu dus meester David en Ching Sui bij die naar de Nationale Pupillendag (NK) op 17 juni in Meppel , gaan. Proficiat en alvast veel succes !!