Meesters aan de slag op 5e Grand Prix

Afgelopen zaterdag vond de 5e jeugd Grand Prix plaats bij schaakvereniging de Pionnetjes in Schiedam. 6 jonge Meesters van svVoorburg deden hier aan mee. De Meesters Jochem, Timo, George, David, Ching Sui en Gijs.

Onze benjamin Gijs deed mee in groep 16. Gijs speelt nog niet zo lang en deed laatst nog met veel plezier mee met het Groene Hart Cup team. Ook vandaag had hij veel plezier en hij gaat met stapjes vooruit. Hij behaalde 3 punten en dat is voor dit moment zeker geen slecht resultaat.

Zijn broer Jochem gaat steeds beter spelen en dat is te merken aan zijn resultaten. Het gevolg is dan wel weer dat je tegen steeds sterkere tegenstanders komt te spelen. Uiteraard goed voor je schaakontwikkeling. Zo kwam hij dit keer in groep 6 terecht. Zijn tegenstanders zijn al wat meer ervaren spelers. Met 1 punt had Jochem wellicht op meer gehoopt maar dat gaat later zeker gebeuren. Dit zijn de wedstrijden waar het om gaat en wat zeer leerzame praktijklessen oplevert.

Meester Timo deed mee in groep 14. Timo vindt het ook steeds leuker om toernooien te spelen. En dat is goed om te zien. Je ziet hem ook sterker gaan spelen. Met 5 punten werd hij 4e in zijn groep.

Meester George mocht naar groep 12. George wil lekker veel spelen maar dat kan niet altijd. Deze keer wel en met een fraaie score van 6 punten eindigde hij op de 3e plaats. Met een welverdiende beker kon hij tevreden terug naar huis. Proficiat !!!

Meester Ching Sui, ik heb het al vaker over hem gehad, deed mee in groep 11. Met zijn bekende Chinese glimlach verschijnt hij achter het bord en dan moet je oppassen dat je niet van het bord gespeeld wordt. Hij had er zin in en scoorde 8 punten. Daarmee eindigde hij op een gedeelde 1e plaats in kon hij met een mooie glimmende beker naar huis. Proficiat !!!

Tot slot Meester David. Deze benjamin maakt dit seizoen grote stappen. Wil wel elke dag wedstrijden spelen, is leergierig. Hij mocht zijn opwachting maken in groep 4. In een vierkamp behaalde hij 8 punten en eindigde daarmee , net als zijn teamgenoot Meester Ching Sui, op een gedeelde 1e plaats. Proficiat !!!