Prijzenslag in finale Groene Hart Cup

Afgelopen vrijdag stond de finale-ronde van de Ron de Jonge Groene Hart Cup op het programma. Drie Voorburgse teams deden voor het eerst hieraan mee. De inmiddels overleden naamgever , Ron de Jonge, was  concierge op het Sint Laurenscollege in Rotterdam en initiator van deze competitie. Hij promootte het schoolschaken enorm. Daarom ook wordt de laatste ronde van deze leuke teamcompetitie ook op dit College gespeeld.

Onze teams bestonden uit de Meesters Jie-Ren , Tim, Mees en Simon (team 1) , David, Jochem, Luuk en Storm (team 2) , Julius , Ching Sui , Ian en Timo ( team 3 ). Eerder dit seizoen hebben ook de Meesters Wessel en Gijs in team 3 mee gespeeld. In deze slotronde waren alle teams ingedeeld op eerder behaalde finale-punten. Zo ontstaan er poules van 4 teams van ongeveer dezelfde speelsterkte.

Zo kwam het dat team 1 en 2 elkaar voor de 3e keer dit seizoen tegen elkaar uitkwamen. Zij vormden met CSV 1 en 2 een poule. De Voorburgse teams speelden dan ook de 1e ronde tegen elkaar. De onderlinge stand was 1-1. Bij de verloren wedstrijd van team 1 was kopman Jie-Ren er niet bij. En dat scheelt toch wel. Hoewel Meester David grote vorderingen maakt , is Jie-Ren toch een maat te groot. Het werd dit keer 3-1 voor het eerste.

In de tweede ronde tegen het sterke CSV 1. Eerder dit seizoen werd het 2-2. Nu werd het helaas een 3-1 nederlaag. Ook tegen CSV 2 werd eerder zelfs 2 keer gelijk gespeeld. Nu, in de derde confrontatie, liet Voorburg 1 geen spaan heel van hun tegenstander, een 4-0 overwinning en fraaie 2e plaats als beloning.

Voorburg 2 speelde in de 2e ronde gelijk tegen CSV 2. Maar verloor vervolgens in de slotronde van CSV 1. Met 1 bordpunt meer mochten zij de 3e plaats in beslag nemen. Een mooie prestatie.

Voorburg 3 , met invaller Timo, speelde in een poule met Botwinnik 2, Klim-Op 5 en Barendrecht-Ijsselmonde 1. Dit laatste team zou ook uiteindelijk 1e worden in deze poule. Maar Voorburg 3 behaalde een fraaie 2e plaats zonder een wedstrijd te verliezen. Alle drie ronden een 2-2 !!!

Vermeldenswaard is dat de Meesters Jie-Ren, Ching Sui en Timo deze avond allen een 100% score ( 3 uit 3) behaalden. Al met al een mooie afsluiting van deze leuke competitie. 3 bekers die in onze nog te maken prijzenkast gaan. En dat in ons eerste seizoen als nieuwe jeugdafdeling.

Ik wil alle Meesters bedanken voor jullie geweldige inzet en getoonde sportiviteit in deze competitie. Ook dank aan alle ouders die dit mogelijk hebben gemaakt. Met het brengen en halen van jullie kinderen alsmede het chaufferen naar de diverse wedstrijdlocaties.

Meer foto’s zijn er te vinden op www.3-torens.nl/groene-hart-cup