Slotstand Haarlemse Meesters 2018

Inmiddels zijn de laatste vier ronden van dit prachtige 9-rondentoernooi achter de rug. Hoe verging het onze jonge Meesters Prajit en David ? Een dergelijk lang toernooi is, hoewel maar 1 partij per dag, vaak voor vele schakers een enorme uitputtingsslag. Als je de volledige bedenktijd van beide spelers in acht neemt, kun je maximaal zomaar 5 uur per dag aan het schaakbord zitten. Naast een goede fysieke conditie , dien je ook te beschikken over een sterke mentale conditie. Voor jonge schakers is dit echter wel een zeer goede leerschool. Getuige de prestaties van onze Prajit en David in dit toernooi.

Prajit eindigde met 3 punten uit 9 wedstrijden. Met een tegenstand van gemiddeld 1500 een geweldige prestatie. En met een toernooi-prestatie-rating ( TPR) van 1367 kan Prajit terugkijken op een goed gespeeld toernooi. Zeker ook gezien zijn bordspel. We gaan dit seizoen nog mooie dingen van hem zien en horen.

David eindigde met 2,5 punt uit 9 wedstrijden. En ook hij kan met een TPR van 1265 terugkijken op een zeer geslaagd toernooi. Met een gemiddelde tegenstand van 1475 vertoonde hij goed bordspel . Ook van hem zullen we dit seizoen nog horen.

Inmiddels zijn van hen ook de eerste seniorratings bekend : Prajit 1384 en David 1274. Op basis van hun toernooiprestaties. Proficiat heren met deze binnenkomer !!!

Jullie jeugdleider wist van tevoren dat hij de laatste ronde verstek moest laten gaan wegens prive-omstandigheden. Toch wilde ik na de beroerde start ( verlies in de eerste ronde en twee “domme”remises daarna) mij zelf revancheren door verder alles te winnen. Dat lukte bijna. 4,5 punt uit 5 ronden. Had ik de laatste ronde ook mee gedaan, dan wellicht nog in de prijzen.

We gaan het volgend jaar weer proberen en dan wellicht met wat meer Voorburgse Meesters !