Voorburg 2 eindigt als runner-up

Ons debuterende jeugdteam , Voorburg 2, had nog een kleine kans om kampioen in de 4e klasse van de Haagse Bond Competitie te worden. In de laatste ronde moest dan zelf gewonnen worden van nummer laatst Wassenaar , terwijl concurrent Rijswijk 4 moest verliezen van Scheve Toren.

Wij hoefden afgelopen vrijdag tegen Wassenaar zelf niet te spelen want zij konden geen representatief team op de been brengen. Een reglementaire overwinning. 2 matchpunten en 6 bordpunten rijker stonden wij aan kop. Rijswijk 4- Scheve Toren was gisteren aan de orde.

Terwijl ik gisteren achter de buis zat om Juventus-Ajax te kijken , dacht ik tegelijkertijd aan deze schaakwedstrijd. Vrijwel iedereen dacht ook dat Ajax uitgeschakeld zou worden, want tja, Juventus had immers ene Christian Ronaldo in huis. Speciaal gekocht om dit jaar de Champions League te winnen.

Wij kunnen , helaas of gelukkig ? , geen topschakers inkopen. Maar doen het , net als Ajax, met een mix van getalenteerde schakertjes en een enkele veteraan. Niemand gelooft in sprookjes maar Ajax won wel. En terecht want de talenten waren veel beter dan het dure bij elkaar gekochte Juventus. Zouden wij ook ……..

Helaas niet. Sprookjes bestaan niet. Rijswijk 4, die al het gehele seizoen aan de kop voor het kampioenschap streed, won met 4-2 . En zijn daardoor , ook terecht, de kampioen geworden. Ons jeugdteam barst van het talent en wij zullen moeten wachten op volgend seizoen. Dit team groeide met elke ronde en de ervaring die zij hebben opgedaan, zal waardevol blijken te zijn.

Wij kunnen nog wel het genoegen smaken het enige team in deze competitie te zijn die van de kampioen heeft gewonnen. Een zege waardoor in de ronden daarna het slot van de competitie zeer spannend werd. Voorburg 2 als smaakmaker , net als Ajax in de Europese competitie. Het moet niet gekker worden.

Ik heb namens ons team de felicitaties overgebracht aan Rijswijk 4. Vanaf hier wil ik ook jullie , David, Prajit, Julius, Noor, Hugo , Luuk ,Mees , Jainendar en Tim feliciteren met het behaalde resultaat : tweede en runner up !!! Wij gaan er volgend jaar voor.