Voorburgse jongedames bij PJK-meisjes

Op zaterdag 12 januari jl. werd het Persoonlijk Jeugd Kampioenschap voor Meisjes gespeeld. In de leeftijdscategorieeen D, E , FGH werd gestreden om plaatsing bij de NK. Gastvereniging was deze keer Haeghe Ooievaar in Den Haag-Zuid. Het aantal meisjes dat schaakt neemt gelukkig elk jaar iets toe. Een positieve ontwikkeling die wij zien bij onze vereniging maar zeker ook in het Leidschendam-Voorburgse schoolschaken.

Vanuit onze vereniging deden dit keer maar liefst 6 jongedames mee in de verschillende categorieeen. Noor bij de D , Laura bij de E , Emma bij de G , Sarah en Louise bij de H , Mara bij de FGH. Van de in totaal 16 deelneemsters kwamen er maar liefst 6 dus van onze vereniging !!! Een leuk feit.

De kans dat 1 van onze meiden zich zouden gaan plaatsen voor een NK was dan ook nadrukkelijk aanwezig. En dat maakten zij ook waar. Ik kwam in de ochtend even langs om te kijken en zag dat met name Noor , Laura en Emma goed uit de startblokken kwamen door gewoon 3 uit 3 te scoren.

Aan het einde van de middag was ik benieuwd hoe het was afgelopen. Laura , een E-tje nota bene, won de groep DE !! door 6,5 uit 7 te scoren !!! en gaat dus naar het NK-E . Noor kwam net een half punt tekort ( 5,5 uit 7) op Lisa de Regt en moet dus afwachten. Jammer, maar speelde wel een zeer goed toernooi. Emma gaat ook naar het NK-G door eveneens haar groep FGH te winnen met een 100% score , 7 uit 7 !!! Een geweldige prestatie. Ook haar zusje Sarah mag naar het NK-FGH , zij kwam tot een score van 3,5 uit 7. Mara en Louise deden het ook prima maar kwamen nog net iets te kort.

Kortom, weer een mooi succes voor onze vereniging en proficiat aan onze meiden.