Voorburgse Meesters vroeg in vorm bij Grand Prix opening

Zes Voorburgse jonge schaakmeesters deden op zondag 11 september mee aan de 1e Grand Prix van dit seizoen. Met net 1 schaakles achter de rug ( vrijdag 9 september) lieten zij echter zien al vroeg in vorm te zijn.

David was op basis van zijn huidige rating vrij hoog in groep geplaatst. Speelde goed en verloor op ongelukkige momenten. Dit keer eindigde hij als laatste in zijn groep maar gezien zijn spel gaan we dit seizoen nog veel van hem zien en horen.

Simon liet vorige seizoen al de nodige progressie zien. Dat vertaalt zich natuurlijk bij de Grand Prix in het spelen in hogere groepen tegen sterkere clubspelers. En hij wil hoger dus wordt hij gedeeld eerste in groep 6. Proficiat !!!

Wessel is ook een speler die zowat elke week beter wordt. Leergierig neemt hij de aangeboden lesstof op. Dat betaalt zich natuurlijk uit in betere prestaties bij de wedstrijden. Wat heet, hij wordt 1e in groep 11 !!!

Ching Sui, een van de benjaminnen op onze verenigingen, is altijd vrolijk en vindt schaken leuk. AL spelend en naar je lachend moet je wel oppassen met hem want voor je het weet , is de strijd in zijn voordeel beslist. Hij wordt verdiend 2e in groep 12 . Ook jij proficiat !!!

Julius schreef zich laat in. Maar het kon nog en als ik het goed aanvoel gaat hij dit jaar grote stappen maken. Hij wordt 2e in groep 15 en liet zien dat hij er zin in heeft. Proficiat Julius !!!

Nieuwkomer Hendrik, die ik vrijdag voor het eerst op de club zag, had zich ook ingeschreven. Net begonnen, werd hij in groep 16 ingedeeld. Deed goed mee met enkele prima overwinningen. Behaalde 8 wedstrijdpunten en werd daarmee 4e. Uitstekende gedaan Hendrik !!!

Zo te zien zijn onze Voorburgse Meesters, in navolging van Jie-Ren een week eerder, al vroeg in vorm. Dat belooft wat dit seizoen. De volgende Grand Prix is op 9 oktober.

Meld je tijdig aan bij mij en voor de Meesters die er nu niet bij waren, neem ik aan dat zij er dan wel bij zijn.

tot vrijdag,

Ike Tjin A Lien